RaverX: eh, nu e chiar asa de negru dracul. Ceea ce spui tu este valabil doar pt. multiplayer, care oricum... daca pica netul, degeaba ai chiar si jocul fizic. Pentru toate celelalte, s-ar putea sa avem un sistem asemanator cu iCloud-ul... adica sa iti poti accesa o parte din content chiar si offline. Sunt sigur ca vor exista eventual optiuni gen "download all game" sau "play it offline". Otherwise, daca va fi doar streaming only... nu-i vad un mare succes. Dar, poate cine stie, generatiile se vor schimba... si noi astia mai "old-school" o sa fim niste bosorogi senili care o sa jucam de pe DVD. Or sa se uite copiii si nepotii la noi exact cum se uita unii acum la o caseta sau la un cartridge... nici nu stiu ce sa faca cu ele

Sau cine stie, editiile fizice vor deveni de fapt automat niste Collectors Edition's... pentru ca un lucru e sigur, colectionarii nu or sa dispara niciodata. Si daca sunt bani extra de scos, de ce nu? Daca 90% cumpara digital si 10% prefera sa dea o caruta de bani extra pe ceva fizic, why not?

Oricum, cred ca multi dintre cei care lucreaza pe la companiile mari vad ce se intampla cu viitorul apropiat, legat de quantum computing, de AI... si pluseaza si ei pe ceva care sa fiu sincer, nu prea pare viabil. Adicatalea, in momentul in care un device cu procesor d-asta quantic e capabil sa sparga in 10 minute orice server existent pe piata, oare cine va fi capabil sa asigure streamingul acela despre care vorbim? Cine va mai fi capabil sa asigure conturile clientilor, cand daca pune un pirat mana pe asa ceva, da jos serverele pe banda rulanta. Desigur, ne gandim ca poate si cei care se ocupa de securitate vor avea un raspuns pe masura (ce, ei nu pot achizitiona un server cu quantum processor?)... dar orice fel de raspuns ar fi, retelele actuale, http-ul, web-ul in sine, nu e gandit si nu e capabil sa faca fata unor "batalii" la asemenea nivel.

Dar, cine stie... poate ma gandesc eu prea departe si de fapt toti incearca un singur lucru: sa scoata mai multi bani din servicii decat din produse. E si normal, cand vezi ca tu ai muncit ca developer, publisher, programator, etc... ai muncit 5-6-10 ani sa scoti un super joc, sa-l scoti full pe piata, si cu greu sa-ti scoti banii investiti. Si vine unul care scoate mai mult un demo decat un joc (la care cel mai probabil a lucrat 2-3 luni)... il scoate pe piata si scoate milioane de dolari din addons, pay2win, items, etc...