Buuun. N-am avut timp aseara sa urmaresc, sa procesez sau sa scriu ceva despre asta, dar here goes.

Toata chestia asta o sa aibe implicatii foarte mari pentru toata industria. Unele lucruri sunt de necrezut si greu de imaginat pana le vezi facute in realitate.
Chiar vazusem zilele trecute un articol despre unu din zvonuri legate de acest proiect, cum ca ar putea sa ofere un sistem cu care sa cauti realtime pe internet tips despre locul in joc unde te aflii, dar atat autorul in articol cat si toti din comments ziceau ca asa ceva nu are cum sa fie posibil, iar aseara la conferinta tocmai au anuntat asta.

Si treaba cu orice link = buy the game, any platform devine the store, asta e o schimbare fundamentala a oricarui concept despre game stores si pune la incercare multe chestii in baza carora functiona industria de gaming pana acum si va fi foarte interesant sa vedem ce se va intampla si cum vor reactiona toti la asta.

Multe din chestiile anuntate au foarte mari implicatii si dpdv etic. Gen vezi un tweet, un mesaj pe discord/reddit whatever, apesi acolo si esti deja ingame, indiferent pe ce device esti.

In cadrul platformei se pot construi...orice actually. Daca nu ar fi un sistem concurent cu xcloud, xbox live ar putea exista 100% in cadrul platformei asteia. Adica tot Xbox Live, cu tot cu jocuri.

Ramane de vazut ce fel de adoptie va avea in randul marilor companii de jocuri, pentru ca se schimba fundamental multe dintre concepte.

Sa fim seriosi, 4k cu 60fps si HDR pare de necrezut dpdv livestreaming (+ 8k mai tarziu) sau 120fps, dar se pare ca deja se poate (deci cu 5G sau 6G sau ce se mai intampla in urmatorii ani, deja o sa devina normalitate).

Faza cu 10.7 teraflops e doar un singur rack, o instanta. Conceptul cu care vine platforma e ca No More Hardware Specs. Specs-urile se muta in datacenter, deci depinde de developer cat de multe din astea aloca pt fiecare player.

Dpdv etic ramane intrebarea - nemaifiind constrans de limitari de hardware specs, tu ca developer, ce fel de joc poti sa creezi?
Si aici o sa fie dilema dpdv game developer - creezi pt unlimited resources for streaming sau targetezi specific hardware specs (console, pc-uri etc).

Ca o paranteze, se stie deja ca orice joc are un buget initial si in functie de cum se imparte bugetul si timpul de productie, aloci oameni care sa se focuseze mai mult pe x si y in detrimentul z-ului, pentru ca oricum esti limitat de hardware si chiar daca le faci pe toate bine, nu o sa mearga asa cum trebuie. Asa ca acest concept va elimina aceasta limita, dar pe de alta parte, dev-ii ar putea sa devina mai puturosi si sa nu mai fie capabili sa optimizeze un joc, ci sa-l puna acolo asa cum il fac ei initial, pentru ca oricum va rula impecabil.

Eu tot nu inteleg cum se poate dpdv hardware, pentru ca stiu ca are un cip relativ modest acolo in chromecast si ce fel de codec ar putea folosi pentru livestream 4K la 60fps, pentru ca nu exista asa ceva din cate stiu.

O alta faza tare e ca suporta orice gamepad, USB sau wireless (platforma), nu e nimic impus, e doar ceva optional. Dar cel de la google are integrat google assistant, are buton pt share direct pe youtube si se conecteaza pe wi-fi, deci este un device care nu se conecteaza la device-u nostru (laptop, PC, telefon, TV) ci direct la internet, la serverele lor, pentru minimum latency.
Dar aici o sa aflam mai multe in perioada urmatoare.

Plus de asta, se pare ca si-au facut si game studio cu "almost endless resources", deci vedem ce iese si de aici.

Am vazut ca zic cei de la Digital Foundry (clip mai jos) ca exista si un mod cu semnal slab, unde comuta pe 720p si ~30% higher latency, deci nu se intrerupe. Ramane de vazut in practica ce se intampla in fluctuatii de semnal. Oricum fara 5G nu cred ca te poti juca on the go, while moving, cel putin nu 1080p cu 60fps.
Poate fiecare developer isi va face si vreun mod gen "mobile, low quality mode".

Sunt curios si ce pricing aleg companiile de jocuri care intra acolo, pentru ca este o diferenta fundamentala de tot fata de classic delivery.
Asa cum a fost si conceptul de spotify si companiile de discuri (si haosul generat initial).

Si asa cum zice si MonkY. Ok, avem alocat un hardware foarte puternic in the cloud, dar pentru casual gaming, ce se intampla cu toata puterea aia?