Ok, dar nu e mare diferenta.

3.7GB/sec (care oricum e max speed si se atinge doar la one huge file) vs cat era la PS5 rumored, 5GB.

In teorie, diferenta e huge intre SSD-urile budget si alea scumpe, dar nu vad cum ar putea pune unu din ala premium nici la Xbox si nici la PS5, pentru ca unu de 1TB din ala costa fix cat toata consola.

O sa vedem ca in practica diferenta o vor face jocurile si modul in care este gandit loading screen-u.
Probabil doar exclusivitatile PS5 sa para ca nu au deloc loading screen, vs 1-2s in general la orice alt joc.

Singura smecherie pe care ar putea sa o faca Sony, ar fi sa impuna dev-ilor sa faca fisiere de 20-30GB pe care sa le citeasca mult mai rapid decat alea de la jocurile multiplatform.
Ideea e ca asa au fost proiectate dintotdeauna (si sunt si azi) jocurile. Ai mii de fisiere mici (cu sute de texturi si sute de obiecte 3D, assets, props, care trebuiesc incarcate dinamic in functie de locatie), iar acolo viteza la SSD e foarte mica.
Acolo este, efectiv, locul unde SSD-urile scumpe fac diferenta, dar daca ai fisiere de 5Mb, p-ala il incarca la fel si de pe un SSD scump si de pe un SSD ieftin, dar si de pe un HDD.

Important e ca ambele vor avea SSD si asta in sine este un big leap forward.