Single post: The Last of Us: Part II / Remastered
-
19-12-2020 15:26 #1191 SP
Senior Member
Not quite, si e o dovada de viziune ingusta sa spui asta. Ellie era gay si in primul joc si dupa Left Behind toti fanii au stiut si nu au avut nicio problema. Oamenii au avut probleme si dupa ce au jucat jocul si nu era din cauza ca Ellie avea o relatie si partial nici macar ca un personaj important a murit timpuriu in joc. In realitate problemele de acceptare au venit din faptul ca marketingul jocului a fost extrem de inselator, facand userii sa creada ca vor juca sau vor interactiona cu un personaj care a fost in mare parte absent, si pe de alta parte din modul in care a fost construita naratiunea. Una e sa vrei ca playerul sa fie challenged prin alternanta intre caracterele cu care joaca si alta e sa il fortezi sa joace jumatate din joc cu un personaj fata de care are o aversiune maxima. Starea conflictuala interna se poate atinge si daca oferi acelui personaj un back story ceva mai consistent inainte sa fii obligat sa il controlezi, sa ii intelegi motivatiile din timp ca sa ai un atasament natural fata de el, cum a fost in primul joc.
In schimb ei au facut alegeri narative fortate si lipsite de consideratie atat pentru gamer cat si pentru caractere. Au ales sa fie preachy si nu sa ofere o experienta autentica. Hai sa fim seriosi, primul joc si-a castigat aprecieri prin poveste, naturaletea personajelor si atmosfera creata prin production values. Povestea si caracterele erau construite in asa fel incat sa te lege incet incet de ele indiferent de alegerile lor care uneori erau questionable. Aici in schimb esti obligat sa te atasezi de un personaj arguably antipatic fara macar sa intelegi de ce ar trebui sa iti pese. Pana la final primesti niste motivatii, dar deja raul e facut. La final de tot poti fi conflictual cu privire la cum ti-ai dori sa se termine ultima confruntare si sa intelegi de ce razbunarea e un drum fara rasplata dar... modul in care ajungi acolo este disjointed si fortat.
Si revenind la partea cu orientarile sexuale ale personajelor. Si aici jocul devine preachy si se poate simti ca este fortata o agenda personala a regizorului. Va recomand sa cautati chestii despre Neil si Anita Sarkeesian. Nu e deloc rau sa existe diversitate in jocuri. Asta e unul din motivele pentru care jocuri precum Last of Us dar si RPG-urile clasice, Alien Isolation, chiar si Tomb Raiderurile recente, Horizon zero dawn, Uncharted Lost Legacy, Child of Light, Hellblade si altele au female protagonists. Si unele foarte bad ass. Alien, Tomb Raider si Last of Us sunt printre preferatele mele si le-as rejuca de multe ori. Nu as avea nicio problema daca Lara ar fi gay spre exemplu. Si nici daca asta ar face parte din identitatea ei. Dar una este sa fie diversitate in mod natural si alta e sa ai diversitate fortata de dragul diversitatii, unde sa bagi cat mai multe culori din spectru ca sa arati ce open minded esti tu si cum schimbi tu lumea si perceptia gamerilor cu jocurile tale. Hai sa ne potolim putin. Poti sa faci o poveste in care toate personajele sa fie trans, dar sa nu para fortata ci naturala. Si aici in cazul tlou2, pe alocuri se simte fistingul agendei lui Neil in orificiile perceptiei fanilor seriei.
Astea fiind spuse aia care au dat 1 jocului pentru ca nu le plac alte orientari sexuale decat ale lor (si strict pentru asta) sunt evident lipsiti de echilibru si reviewurile lor sunt 0. Iar aia care s-au gandit sa injure actritele pe twitter si sa faca remarci homofobe de altfel lipsite de sens, sunt niste dobitoci care nu ar trebui sa aiba internet daramite console, jocuri si conturi de social media.