Single post: User Review: Darksiders

  1. #1 SP
    Member drik's Avatar

    User Review: Darksiders

    Originalitate. Ce inseamna in ultimii ani sa fii original atunci cand aduci pe lume un joc? Este felul in care revolutionezi modul in care un joc este controlat? E cumva introducerea unor mecanici nemaivazute? Este stilul in care spui o poveste sau felul in care ridici standardele in materie de grafica? Poate este felul in care iei idei vechi, le adaptezi, le aduci la un nou nivel iar rezultatul, desi format din mici parti diferite ca un Frankenstein digital, te surprinde prin calitatea de care da dovada. Este originalitatea totul atunci cand vorbim de un joc bun sau felul in care un developer reinventeaza mecanici vechi si le combina poate acoperi sentimentul de deja-vu cu unul de satisfactie?

    Gamerul devin o creatura din ce in ce mai greu de convins, din ce in ce mai complex in cerinte desi contrar aparentelor, argumentele aduse la masa devin din ce in ce mai idioate. Cand Uncharted 2 a inceput sa culeaga premii si laude din toate partile lumii, atunci cand lucrurile cele mai apasatoare pe care le ai de reprosat unui joc pareau subtiri in esenta pentru a fi reprosate acestuia, a inceput marele freamat din spatele originalitatii indoielnice a acestui titlu. "A e copiat de acolo, B e copiat de acolo iar C e clar furat!" Ce rateaza multi e ca A,B si C fac impreuna un titlu mai bun decat suma surselor sale de inspiratie deci clar, e ceva mai mult in felul in care executi un titlu, decat simplul Ctrl+V.

    Randurile de mai sus vin in apararea deciziei de a aborda acest titlu cum multi nu s-au putut abtine in a o face, privind doar acest titlu, nu incercand sa fac parada din faptul ca detin cunostinte enciclopedice in ceea ce priveste jocuri din care poate s-a (sau nu) inspirat, aratand cu degetul. Pana la urma, presupun ca asemanari poate observa si un copil de 3 ani. In concluzie, nu veti citi comparatii daca aveti rabdare sa imi urmariti randurile.

    Originalitate. Darksiders o are goddammit.

    Darksiders este un titlu pe care nu l-am inteles prea bine fata de povestea acestui joc, iar faptul ca au renuntat in timp la subtitlul Wrath of War nu au adus prea multa lumina asupra intregii afaceri.

    Story

    Povestea din Darksiders se invarte in jurul unui razboi primordial dintre fortele Raiului si ale Iadului, tinute in balans de un Consiliu stravechi si un pact ce trebuie rupt numai in momentul in care 7 Sigilii sunt rupte, iar Apocalipsa va cadea asupra Universului prin reinceperea razboiului dintre aceste doua tabere. La mijloc se gaseste Regatul Omului, inca tanar si nepregatit pentru a face parte din acest razboi.

    Armageddon incepe iar Pamantul este invadat de Ingeri si Demoni ce il transforma in campul lor de batalie, distrugand totul. Jucatorul intra in rolul lui War, unul dintre cei Patru Calareti ai Apocalipsei, ce sunt chemati atunci cand Al 7-lea Sigiliu este rupt si intervin pentru a media razboiul. Exact necaracteristic unui serviciu 112, War raspunde prematur apelului, fara ca al 7-lea Sigiliu sa fie rupt si fara ceilalti 3 Calareti, iar Consiliul si celelalte 2 parti dau vina pe el pentru Apocalipsa si distrugerea omenirii. De aici War incepe questul sau pentru a afla cine este responsabil si pentru a-l pedepsi, intors pe pamant un secol mai tarziu (2 minute in joc).

    Povestea nu este impresionanta, desi premisa are potential enorm, felul in care aceasta curge de-a lungul jocului rezumand totul la doar o poveste de razbunare. Pe cat de simplu este obiectivul lui War, pe atat de simplista este personalitatea acestuia, un razboinic de putine cuvinte si multe actiuni, al carui singur tel e sa se razbune. War este, daca vreti, un fel de tren psihologic, mergand doar acolo unde este ghidat de sinele razbunarii. (Vioara trista cantand in fundal)

    Sfarsitul este... easy now. Nu am sa zic sfarsitul. Am sa spun totusi ca este in acelasi ton ca restul povestii dar ce il face peste este exact ultimul moment al sfarsitului, ala face toti banii. Wait for that when you`re playing...

    De War este de asemenea legata o creatura numita The Watcher, un personaj in graba laudat de multi doar pentru faptul ca ii este vocea imprumutata de Mark Hamil, un Joker cu alt skin si la fel de plat ca majoritatea personajelor. Singurul personaj pe care l-am gasit in intregime placut a fost Ulthane, arata si suna extrem de cool.

    Originalitate. Twistul adus Revelatiei este in mod sigur original, desi orecum secet in executie.

    Eyecandy

    Sa fim seriosi, jocul da pe afara de cat de bine arata. Tehnologic este cel mult mediocru, nu se omoara cu efecte si nu incearca sa fie urmatorul Killzone dar arata absolut badass. Puternic ghidat de faptul ca ador felul in care Joe Madueira vede lumea, nu am cum sa nu fiu subiectiv aici. Jocul are un look distinctiv fata de majoritatea lucrurilor pe care le vezi pe ecrane in acest moment, iar mana lui Mad se vede peste tot. Avem maini mai mari decat capete, sabii mai mari decat maini si demoni cat o cladire mai mari decat.. um.. o cladire mai mica.

    Acest look aduce insa un scenariu de love it or hate it, inteleg ca multi nu vor gusta lookul extrem de stilizat dar pentru cei ce au un loc aparte in cap pentru stilul comic book, acest joc are multe de oferit.

    Originalitate. Mai mult decat era necesar.

    Gameplay

    Level designul jocului este in sine un pseudo-sandbox. Ai acces la o lume intreaga cu zone temporar blocate, ce pot fi accesate cu timpul pe masura ca culegi obiecte ce te pot ajuta sa traversezi/deschizi/darami obstacolele ce te tin din a o face.

    Aceste unelte, daca vreti, sunt de fapt sufletul jocului, Darksiders ascunzand in spatele unui combat foarte satisfacator, daca nu, cam simplist, niste puzzles extrem de engaging. Pe masura ce inaintezi spre finalul jocului War va culege pe rand un set de aripi, un Shuriken gigant, un Harpon, un Gauntlet cu care poti lovi lucruri si un dispozitiv ce creaza portaluri.

    Toate necesare pentru a traversa lumea si a trece de nivelurile pline de puzzles pe care jocul le arunca spre tine. Aripile te ajuta sa planezi scurt, Shurikenul poate transfera foc de la un obiect la altul si pupici demonilor, Harponul te ajuta sa traversezi gauri in podea si aduce inamicii mai aproape de sufletul tau sau invers daca sunt prea grasi, Gauntletul sparge bariere de gheata si teste la fel de bine iar Voidwalkerul face portaluri in simbioza cu niste puzzleuri destul de nifty.

    In ceea ce priveste combatul, cum spuneam mai sus, pare un pic simplu, avand doar un attack button si cateva combinatii, dar per total este o experienta care nu mi-a picat niciodata ca repetitiva sau plictisitoare, nici cand spamam anumite miscari. Butonul risca sa fie stricat totusi, jocul dand sansa sa il apesi constant.

    War poate intra de asemenea in Chaos Mode, ceea ce il transforma intr-un demon mare de foc cu care poti rade zeci de inamici din existenta sau poti incinge un gratar pe cinste.

    In ceea ce priveste arsenalul lui War, in afara de sabia sa ce face si cel mai mandru personaj de JRPG sa se uite in jos intr-un concurs de marimi si "uneltele" de mai sus ce se dubleaza ca arme, War mai face rost de un Pistolas de vreo juma` de metru si de o Coasa cu care sa iasa la farmat de suflete. Because souls collect, you must.

    Sufletele sunt currency in Darksiders, iar un demon, Vulgrim, va fi mai mult fericit sa faca num num num la ele si sa va dea in schimb chestii utile ca miscari noi, upgrades si inghetata de capsuni. Vulgrim are cate un magazin deschis in fiecare zona principala pe care o veti vizita si de asemenea va poate transporta de la unul la altul, pentru a face plimbarile lungi sub lumina lunii mai scurte.

    Tot vorbind de transport, dupa jumatatea jocului, pentru ca "ce este un calaret fara calul sau", va veti reintalni cu Ruin. Ruin este poneiul lui War, este dresat si in 2 ani va avea propriul show TV unde va avertiza mame de copii cazuti in fantana si va alerga pe campie intr-un intro de 2 minute... OK destul. Ruin este recuperat de la un demon care il calareste ca in bord... umm... nevermind. Ideea e ca nu aflam, sau cel putin eu nu m-am interesat sa stiu de ce Ruin era la altcineva si jocul ne lasa sa speculam. Sa ne reamintim ce am speculat eu:

    Quote Originally Posted by Drik`s Imagination View Post
    Ruin a aterizat fortat intr-un McDonald`s, era confuz, ratacit, ingrijorat. A stat zile intregi uitandu-se pe geam, asteptand, sperand ca o sa-l revada pe War. Uneori isi amintea cu o singura lacrima pe obrazul stand cum era mangaiat pe frunte, cum ii spunea ca il iubeste, cat de placuta se simtea anormal de giganta mana stanga a fostului sau stapan... Iubea mana aia.. era ciudata dar era a lui... se simtea acasa langa mana aia... A invatat sa nu mai simta durerea in perioada asta, a invatat ca lacrimile nu ii vor aducea fericirea... Intr-o zi a hotarat, urma sa nu mai astepte iar cu un sentiment amar in suflet a lasat un mesaj in nisip cu tremuranda lui copita. "Nu te mai astept... plec... sper sa gasesc o alta mana mare... te-am iubit mereu!"
    Iar de aici am jucat jocul cu un zambet tamp pe fata urmatoarele 10 minute.

    Revenind, calaritul e destul de fun. War poate ataca de pe cal si felul in care acesta iese in pamant din mers si treci in mod de rider e foarte fluid. Pacat ca in afara de zona cu desert, care e singura mai deschisa, nu prea ai unde sa alergi martoaga...

    Originalitate. Ati citit macar povestioara cu calul?

    Sunet

    Efectele speciale sunt decente, sincer nu sunt genul care da mare importanta la FX, sunetul de sabie pe genitale de liliac gigant pare oarecum neimportant in fata faptului ca te bati cu un liliac gigant. Muzica insa se potriveste cu moodul general al jocului de minune si nu dezamageste. Voice actingul e mai mult decat decent totusi, War nu spune multe dar cand o face te convinge, he`s gonna f*** **** up. Demonii cu care te intalnesti de asemenea suna exact cum suna demonii in viata reala deci puncte in plus pentru realism. The Watcher e stupid, nu am nevoie de Joker, atunci cand ai de gand sa joci un rol exact ca celalalt e o idee proasta. M-am saturat sa il aud pe Nathan Drake in toate joacele, m-am saturat si de Joker. Pe langa motivul de mai sus totusi, recunosc ca e o aditie buna la restul voice-talentului.

    Ulthane suna cel mai bine si cel mai convingator totusi, imputernicind major ideea mea ca este cel mai interesant personaj al jocului sau dand de gol fetisul meu pentru barbati solizi cu accent de scotian.

    Originalitate. Destula.

    Concluzie

    Este User Review si ne asteptam cu totii la o nota neprofesionala de dat cu batul in balta subiectivitatii. Mi-a placut mult acest joc, a fost un inceput de an perfect ce ma face sa privesc cu optimism spre faptul ca putinul timp pe care o sa-l am dedicat jocurilor va fi petrecut in compania unor titluti bune. Darksiders este un blend perfect de nou si de vechi si per total un titlu ce nu trebuie ratat, mai ales daca te uiti la stilul grafic si zici "God Damn!". Lupta este satisfacatoare iar puzzleurile sunt atent alese si diabolic executate, iar questul spre a afla ce naiba se intampla de fapt te va tine in priza. Plus ca sunt cateva bonusuri dragute, ca un set de armura cu +10 la badass ce sigur va fi un hit cu fetele.

    Daca ar fi sa reprosez ceva ar fi legat de cateva buguri ici si colo, un pic de stangacie cand e vorba de controls si cat de responsive sunt acestea si dificultatea jocului in general. Bosii sunt destul de usori, cand joci un joc pe Hard nu te astepti sa fie asa; cu putin dat din coate poti iesi din toate intalnirile fara zgarieturi mari. Alt minus ar fi ideea falsa cu care am pornit jocul, de lume open world, care se dovedeste a fi destul de limitata in ceea ce priveste explorarea si oarecum liniara, daca are sens.

    Dar mi-a placut. Si nota mea e 9.5 bile din 10. Vreau un Darksiders 2. Hell, si un 3. Si un 4.

    Originalitate. Are destula personalitate incat sa acopere faptul ca se inspira destul de mult si merita judecat pe baza propriilor merite.

    Info: Varianta de Darksiders jucata a fost cea de PS3. A fost terminat o singura data pe nivelul de dificultate Apocalyptic si m-am plimbat destul prin lume. Imi plac picnicurile si visul meu e sa devin astronaut.



    Story:8
    Gameplay:10
    Sunet:10
    Grafica:10
    Multiplayer:N/A
    Nota Finala:9.5
    Attached Images Attached Images darksiders-20091202040704806.jpg darksiders-20091202040339481.jpg darksiders-20091202040328887.jpg darksiders-20091202040325809.jpg darksiders-20100104024907397.jpg darksiders-20091202040707275.jpg