Single post: Religii, ateism, argumente si contra-argumente
-
Member
Religia si moartea
Un om mort nu �nvie dacă spui că nu-i mort.
Argumentul favorit al unor apărători ai religiei e că religia, cu poveştiile ei despre viaţa de apoi & tot tac�mu', �i ajută pe cei vii să se �mpace cu durerea.
Mai �nt�i, de c�nd a devenit Biserica un instrument al consolării celor vii? Nu ei sunt cei care �ncearcă să ne spele creier c�nd suntem mici că viaţa asta e doar o umbră a adevăratei vieţi ce urmează după?
Şi nu tot ei sunt cei care amplifică frica de moarte, prin ameninţările despre Judecata de Apoi? Ce drăguţ din partea lor, c�rpesc oale de ei sparte.
Apoi dpdv. moral, popii care le spun oamenilor că rudele lor sunt �n Rai (sau cel puţin se odihnesc undeva pe veci) nu-s cu nimic mai buni dec�t şarlatanii care pretind că vorbesc cu morţii şi transmit mesaje de "dincolo".
Ambii sunt vampiri ce sug foloase de pe urma suferinţei. Ambii sunt nesinceri.
Care-i faza cu "Dumnezeu să ierte" ?
Cum anume alini durerea celor vii promov�nd poveşti cum că cei morţi ar fi vinovaţi de ceva?
A, da.. ca să justifice aberaţia despre Iad cu care i-au speriat pe vremea c�nd erau copiii.
Nu-i nimic onorabil să pătezi amintirea celor dispăruţi cu poveştile inspirate din cărămida numita Biblie, �nsă prea puţini �şi dau seama.
Şi mai puţini găsesc ceva anormal �n imaginea bărbosului cu cadelniţă care afumă mortul şi e complice la risipirea permanentă a moştenirii sale culturale - lecţii de viaţă, sfaturi, etc. păstrate �n amintirea celor vii - acoperindu-le cu vălul lălăiturilor duhovnicesti.
C�nd mai participaţi la �nmorm�ntări sau parastase creştine, �ncercaţi să-i faceţi pe oameni să vorbeasca deschis de momentele frumoase petrecute �mpreună cu decedatul, de lecţiile pozitive ce le-a dat �n timpul vieţii, etc. Aşa �i ajuţi cu adevărat pe oameni, păstr�nd vii amintirile frumoase, nu plictisindu-i cu slujbe interminabile şi ritualuri repetitive, fără sens.
Omul să-l ajuţi c�t �i viu că dupaia..
Fraza <<"Biserica Ortodoxă Rom�nă" e biserică de stat>> �ncalcă prevederile Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor.
�n această lege se spune că:
“Art. 9. –
(1) �n Rom�nia nu există religie de stat; statul este neutru faţă de orice credinţă religioasă sau ideologie atee.
(2) Cultele sunt egale �n faţa legii şi a autorităţilor publice. Statul, prin autorităţile sale, nu va promova şi nu va favoriza acordarea de privilegii sau crearea de discriminări faţă de vreun cult.”
Sursa
Dacă ei se declară "Biserică Naţională" sau �şi numesc liderul "Patriarhul Rom�niei" nu-i legitimizează �n faţa legii mai mult dec�t ar fi Bivolaru legitim de s-ar auto-intitula "Guru Naţional".
Nu vă lăsaţi păcăliţi nici de manevrele clasei politice; politicienii manipulează poporul m�nă-n m�nă cu preoţimea �ncă de pe vremea c�nd locuiam �n peşteră.
(tlp.ro)