Oau, fain raspuns .
1. Pirateria este un subiect foarte controversat, inclusiv in occident (de ex. Pirate Party - culmea, in una dintre cele mai bogate tari, Suedia.). Saun facut studii de piata care arata ca pirateria determina mult mai putine pierderi decat ar parea -motivul e simplu - marea majoritate dintre cei care iau de pe net nu ar cumpara produsul daca nu l-ar putea downloada (am citit un articol legat de chestia asta), din aceasta cauza s-ar putea ca de multe ori companiile sa caute un tap ispasitor pentru esecul lor si sa dea vina pe piraterie. Acum, eu nu spun ca pirateria nu afecteaza - doar ca impactul nu este chiar atat de mare. Repet, cele mai bine vandute console din toate timpurile s-au piratat in disperare, iar asta nu le-a impiedicat sa castige.

2. Corect, au fost alte cauze care au deteminat esecul ps3 - cum ai spus, pretul si lipsa exclusivitatilor - desi in privinta lansarii a fost odata cu wii-ul (aproape). Insa ideea e ca modelul ps3-ului nu a fost unul de succes - faptul ca nu se putea pirata nu a deteminat producatorii sa se arunce asupra lui cu exclusivitati.

5. Da, alte console au vandut mult mai bine, dar Dreamcast a vandut 10 mil. in 2 ani si ceva (playstation a avut nevoie de 10 ani ca sa atinga suta), ceea ce nu e putin. iar ce vroiam eu sa zic este ca exista o baza de fani puternica pt Sega - daca din cei 10 mil jumatate ar fi interesati sa achizitioneze un dreamcast 2 (si aici pun in calcul si efectul sentimental), asta ar insemna 5 mil. de cumparatori dintr-un foc -ceea ce ar putea constitui o baza solida de relansare pt Sega.

PS: legat de FFVII - unul din punctele majore care au deteminat succesul au fost filmuletele - de o calitate de exceptie la acea vreme -deci totusi grafica conta mult. Acum, nu stiu exact daca la fel de mult sau mai ca azi, dar...