---------- Post added 18-03-2022 at 09:13 ----------
Am gasit aseara o armura frumoasa pentru Astrologer, Blackflame Monk Armor, se obtine relativ usor urmand ghidul de mai jos, in aproximativ o ora am avut full set.
Nu are cine stie ce stats, dar arata foarte bine
O sa imi dau si eu cu parerea despre joc dupa vreo 40 ore.
Joc cu samurai, cu un build bazat pe dexteritate. Am cautat in fiecare coltisor iteme si cred ca am omis destul de putine chestii in zonele in care am fost. Open worldul bun, dar cred ca este putin supraapreciat. Nu ma intelegeti gresit, exista multa diversitate in ea, dar deja am dat peste multe chestii repetitive: exemplul bossilor care sunt reutilizati ca inamici simpli sau care se repeta cu o mica variatie. Dungeonurile/minele/clopotele umblatoare/luptele de langa copacii aurii/dragonii/pesterile alea iar sunt destul de repetitive. Unele mai au ceva elemente de noutate, dar multe imi dau un aer foarte familiar. Cred ca ar fi putut reduce la jumatate activitatile acestea extra. Oricum, open worldul este de departe punctul forte al jocului, extrem de bun per total, doar ca din punctul meu de vedere s-a tras putin cam tare de el pentru continut. Ce mi-a placut a fost ca nu am simtit niciodata nevoia sa farmez: jocul ofera tot ce ai nevoie (si chiar putin mai mult) ca sa cresti normal daca explorezi in detaliu.
Am o problema foarte mare cu diversitatea cand vine vorba despre armele/armurile/incantatiile sau ce alte chestii magice mai sunt pe acolo. Aceasta exista din plin: gasesti tot felul de arme de nici nu le mai tii minte. Problema este ca in realitate, in functie de buildul pe care ti-l alegi, optiunile sunt extrem de limitate. Am citit ca nu e o idee buna sa iti imparti statsurile pentru ca late-gameul e destul de greu si iti faci o defavoare daca nu eficientizezi buildul tau. Am iteme pe care nici nu le pot incerca pentru ca nu indeplinesc conditiile impuse de atribute... Armele iar nu le pot incerca (chiar si cand indeplinesc conditiile de atribut) pentru ca in mod evident o arma de lvl 1 o sa fie extrem de slaba prin comparatie cu cea pe care o folosesc (de lvl 15)... iar eu practic pot vedea doar skillsetul armei, dar nu pot sa vad cat de eficienta este in lupta decat daca o upgradez. Iar daca o upgradez si realizez ca nu imi place arma, am pierdut iteme de upgrade foarte valoroase. Vreau sa spun ca am zeci de arme in inventar si nu am testat decat vreo 5, iar asta la inceput, pentru ca dupa primele 10 ore doar cu katana upgradata am jucat. Armurile sunt in mare parte destul de asemanatoare la staturi, deci rareori merita sa le schimbi. Singurele chestii care chiar mi se par utile si usureaza unele lupte sunt talismanele... Iar aceste probleme se traduc intr-alta: gasesc foarte multe iteme explorand, dar 90% sunt inutile pentru mine. Practic nu ma incanta deloc cand gasesc acele iteme. Unii vor spune ca poti da reskill, si asa e: doar ca sunt limitate reskillurile pe care le poti face, iar cand dai reskill schimbi si buildul si implicit si armele, pe care trebuie sa le upgradezi din nou cu materiale limitate. Mi-ar placea sa pot face mai multe incercari pentru a vedea ce imi place sa folosesc...
Altceva care nu imi place: NPC-urile vorbesc atat de ambiguu incat efectiv nu inteleg ce vor sa zica. Eu cred ca majoritatea se uita la ghiduri pentru a face misiunile pentru ca nu sunt deloc intuitive. Chiar mi-am dat silinta sa inteleg ce vor de la mine, uneori am mai nimerit... Dar mai mult de jumatate din cazuri sfarsesc pe internet pentru raspunsuri. De cele mai mult ori nu le poti duce misiunile pana la capat in momentul in care le primesti pentru ca nu esti suficient de avansat in joc, iar apoi uiti de NPC-ul respectiv sau ce trebuia sa faci (jocul fiind atat de lung, iar NPCurile nenumarate). Nu stiu, cred ca cei de la FromSoftware vor sa stai cu carnetelul in mana si sa notezi fiecare chestie care se intampla ca sa poti pune totul cap la cap.
Pentru cat de lung e jocul, au reusit sa introduca extrem de multe lucruri misto (iar eu nu am ajuns inca nici la jumatatea lui) si e interesant de incercat doar pentru a le descoperi. Cred ca sunt foarte multe idei geniale, dar care sunt usor umbrite de repetitivatea specifica unui open-world. Ca sa fiu mai specific: uneori ma simt ca si cum doar curat obiective pe harta (gen AC), iar alteori zic: WOW, ce interesant.
Problema cu questurile a fost mereu.....din pacate daca nu vrei sa iti sfarsesti viata intr-un joc, o sa cauti un ghid. E misto pentru fanii hardcore care nu au altceva mai bun de facut, dar cred ca 90% cauta ghiduri. Faza cu materialele sa stii ca au facut un improve imens pentru ca tu daca intrii in jocul cuiva poti sa culegi de pe jos resursele, in jocurile anterioare nu puteai face nimic, erai la mila altora pentru materiale sau jucai jocul pe NG+ pana ti se lua. Respecurile sunt mai mult decat decente la numar, am eu minim 10 chestii de respec si nu am terminat jumate din harta si la fel poti sa iei si de la alti playeri de pe harta sau sa te rogi de cineva sa iti faca trade.
In teorie poti sa incerci ce vrei dar realist vorbind daca nu vrei sa te dai cu capul de pereti la fiecare boss, va trebui sa joci cu armele consacrate ca sa le zic asa.
Cu noul update am vazut ca au nerfat niste builduri, au reparat altele, semn ca sunt interesati de starea jocului si sper sa o tina tot asa. Sa vedem DLC-urile cum vor fi.
Am o surpriza pt. voi
Elden_Ring_Map-Enhanced - https://1drv.ms/u/s!AkhKMmRDC9_OtAFl...oNqjZ?e=4HqRRV [19290 x 18238]
Am batut pe Radahn din 3 incercari cred, singur, melle combat, fara niciun fel de summon/NPC. Inca nu imi dau seama daca am curatat eu prea multe chestii inainte (uchigatana lvl 15 si caracter de lvl 68) si eram prea OP pentru el sau lumea il considera greu pentru ca refuza sa ii invete miscarile. Mie mi s-a parut ca are deschideri foarte generoase si este destul de previzibil. Singura problema e ca loveste foarte tare daca te prinde.
Prima oara am incercat sa il bat de pe cal:proasta miscare.
Pana acum exista un singur tip de inamici care mi se pare foarte greu: cei extrem de nebuni, messy, care spameaza hituri non-stop si au deschideri foarte mici. Nu am auzit lumea sa se planga de ei, dar mie aceea mi se par cu adevarat dificili.
Intrebare pentru cei care ati jucat Mag/Astrologer:
Exista vreo sabie mai buna pentru Int. based class decat Moonveil?
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Moonveil
Momentan sunt multumit de ea, se scaleaza ok cu Int, dar ramane viabila pana in endgame? Exista variante mai bune?
Sword of Night and Flame e buna, chiar daca a fost nerfuita in ultimul patch, dar merge si cu Moonveil upgrdata corespunzator. Alta buna e Darkmoon greatsword, dar trebuie sa termini un quest destul de lung pentru Ranni.
Am ajuns si cam pe la 80% din joc. Super misto ce au reusit sa creeze, orasul principal arata demential , pe langa toate celelalte zoneSper sa mai am rabdare sa joc si pe ng+. Pe departe este cel mai usor joc din seria lor, dupa ce iei o anumita fantoma, pur si simplu treci ca prin branza la bossi. Uneori sunt mai enervanti mobii normali
) Nu joc un build meta sau ceva broken
Habar nu am cum e PVP-ul, dar am un prieten care a facut 999 de iteme pentru multiplayer) joaca un build extrem de nesimtit , sunt curios daca o sa ii dea nerf si la ala.
Recomand sa il incerce toata lumea, indiferent daca iti plac jocurile de genul sau nu pentru ca e foarte forgiving.
Daca ai arma cu bleed, o sa dea si mimic tear bleed. O sa foloseasca si altceva ce ai in arsenal (arc, arbaleta, etc)
Practic, daca ai build strong, cu mimic tear o sa fie dublat. Din ce am vazut pe yt, cine joaca mage merge in pierdere cu mimic tear ca da doar pe langa spells. Plus ca cere mult HP ca sa il activezi.
Sunt sigur ca o sa castige o gramada de GOTY, dar pana la urma who cares? Daca-ti plac jocurile souls-like e goty si pt tine, daca nu, mai greu sa te atraga (dar nu imposibil). Eu cred ca de la Mosnter Hunter World nu am mai jucat un joc care sa ma obsedeze asa de mult, am incercat sa-l joc cat mai fara soilers, fara guides...apoi de la un moment dat am inceput sa mai caut una alta. Dupa 75 de ore sunt lvl 115 si ma apropi sa termin jocu pt prima oara
Cum spuneam si mai sus, nu joc build meta sau op. De aceea consider ca e praf pentru mag acel summon. Overall magul e okeysh, pacat ca are mult prea multe spelluri inutile) Poate dupa ce termin o sa imi fac build de pvp sa vad cum merge.
---------- Post added 22-03-2022 at 11:12 ----------
Daca nu apare God of war, 100% ia GOTY. Horizon nush daca poate concura cu hype-ul , nu ca nu ar fi un joc misto.
In momentul de fata e GOTY pentru mine.
Pentru cei care va intrebati ce face jocul asta asa de bine comparativ cu alte open-world-uri, video-ul asta explica destul de bine:
Pe forumul reddit sunt mai un pic 1 milion de usersi. Clar are mult hype, mult love, gasesti video pe youtube la orice cauti. Mult content si informatie diversificata.
Eu am dat join la forumul respectiv cand, cred, erau undeva la 200k utilizatori si habar nu aveam de joc, nici nu m-am uitat la gameplay, doar trailer-ul, insa imi placea cum se faceau tot felul de speculatii, preconizari - asta a fost cu vreo 2-3 saptamani inainte sa se lanseze jocul daca nu ma insel. Acum, dupa ~2 luni (si o luna de la lansare), a crescut numarul de subscribers la ~1 milion. Crazy
Ca gamer care nu a avut nicio tangenta cu celelalte lansari de la From Software, si chiar daca ma chinui rau la unii bossi si trebuie sa intre SeCeX sa-i cafteasca, pot spune ca sunt cei mai buni bani dati de mine pe un joc in ultima vreme, daca nu chiar all time. Aproape 130 de ore bagate si inca mai am content, nu am "deblocat" anumiti bossi, fiindca imi place mult si jocul pe mp. Super distractiv.
Bookmarks