Scapa de beta... honestly, genereaza o tona de probleme. Personal, as recomanda chiar sa faci backup in iCloud la tot, faci reset la telefonul nou, restore din backup cu iOS 17.0.3 si esti 100% safe.
Scapa de beta... honestly, genereaza o tona de probleme. Personal, as recomanda chiar sa faci backup in iCloud la tot, faci reset la telefonul nou, restore din backup cu iOS 17.0.3 si esti 100% safe.
Cei care ati dat comanda dupa primul val de precomenzi cand ati primit produsul? Am vazut termene diferite in functie de retailer: Altex/MG - 60 de zile - disponibil din 20.11; iStyle zicea - "poate dura de la cateva zile pana la cateva saptamani"; si eMag - silence, am pus intrebarea la sectiunea "Intrebari si raspunsuri" si mi-au scris ca nu a fost aprobata din cauza faptului ca intrebarea are legatura cu detaliile de livrare a produsului. Am dat comanda cu plata online, au scris ca primesc un estimat dupa plasarea comenzii dar nu am primit nimic toata ziua. Chatbot-ul zicea ca "tin legatura cu furnizorii si primesc stoc in fiecare saptamana".
Am citit pe paginile anterioare cum e situatia cu stocurile, dar cand dai atatia bani si nici macar nu stii daca tine zile, saptamani sau chiar luni... e frustrant.
Din pacate asa este de cativa ani buni. Deh, tara mica (si saraca). Primim mult mai putine decat cer distribuitorii. Este si motivul pentru care eu de cativa ani nu mai stau pe ganduri: fac precomanda in secunda doi. Si daca nu-mi place, sau e cu probleme, ii fac retur, si aia e. Nu am nimic de pierdut. Cei care mai asteapta sa vada, poate o fi OK, poate n-o fi... in fiecare an s-au trezit ca au de asteptat de la cateva saptamani extra, la luni bune. Mai grav e ca ne ducem spre perioada sarbatorilor, asa ca samsarii vor cumpara orice dram de stoc de pe piata, si vor vinde de Craciun & Co. la supra-pret...
Sorry, nu cred ca iti poate spune nimeni o data exacta. Eventual orienteaza-te spre o varianta care e mai putin cautata. De exp. in fiecare an, toti sar pe varianta de culoare mai speciala. Care anul acesta este acel "original titanium colour" sau cum Dzeu ii spune. Daca ai optat pt. asta, si eventual varianta de 256GB (cea mai ceruta), ai sanse sa te bati cu majoritatea. Vezi poate pe alta culoare, pe alt storage, gasesti mai usor.
Am precomanda data la eMag din 15.09, niciun semn pana acum.
Pe 29.09, am dat o precomanda la Vodafone, astazi am primit mesajul de la Fan.
Concluzia o trageti voi.
PS: uite de ce nu dau cu banii in avans ca apoi sa stau blocat cu saptamanile. Stiu, pot sa anulez si reintra in cont, dar este un proces care “takes time” si poate intre timp ratez. Pe de alta parte, la Altex, la PS5, am platit precomanda in avans si am avut noroc. Dar, mie nu prea-mi place sa joc la loterie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Chief, treaba asta cu "plata la livrare" sau "cash" (ca sa nu stai cu banii blocati) nu mai exista decat prin tari foste recent comuniste, cum e si Romanica noastra. Incearca sa cumperi ceva de pe Amazon, eBay & Co. cu plata la livrare, sa vezi daca te baga cineva in seama. Toti iti iau banii la comanda (sau cel putin iti pun hold pe suma respectiva).
Also, pe eMag, salveaza-ti cardul in cont, si pentru orice comanda anulata (si chiar si pentru retururi), primesti banii inapoi aproape instant. Am descoperit asta pe pielea mea, unde pe cardul care nu era salvat, dura zile bune...
Chief, eu stiu ce spui si asa este. Doar ca eu sunt mai “old fashioned”. Am si spus ca sunt constient ca sunt optiuni dar, repet, nu sunt adeptul ideii in sine.
Nu vreau sa nu detin controlul total asupra banilor mei si vreau sa evit tot felul de situatii neprevazute. Sistem de retur care poate da erori exact atunci, intarziere a livrarii banilor in cont din varii motive, samd. Nu, multumesc.
Este o alegere, personala. Cred ca era evident deja
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da, fiecare isi alege otrava, stii cum se zice. Oricum, eu daca as fi facut precomanda la eMag din momentul in care au dat drumul, si n-as fi primit, as fi murit cu ei de gat. Dealtfel, si pe mine m-au cam ignorat la un moment dat (toti amicii primisera deja notificare ca au iFonul pe drum spre ei, doar al meu era la stadiul de "in asteptare"), pana am vorbit cu ei de cateva ori si s-a rezolvat si comanda mea (tot pe Chat-ul acela horror). Cred ca de multe ori si ei sunt depasiti de situatie... Oricum, cand vine vorba de iFoane, eu nici nu mai stiu de unde sa recomand achizitia. Prefer eMag pt. ca in ultimii ani eu chiar am primit la timp, am si acele 60 de zile pt. retur...
Nu am timp/rabdare si energie sa fac asta, oricum ai da-o, nu faci decat sa-ti faci nervi aiurea. Plus ca, aveam si experienta anului trecut, stiam la ce sa ma astept.
Am gasit alternativa Vodafone, am incercat, si, se pare ca a iesit. Asa ca este mai bine sa ai intotdeauna alternative, mai ales daca nu risti sa-ti “blochezi” cate 7200 pe fiecare.
Nu sunt atat de bogat incat sa-mi permit asta, dar nu ma plang ca ma vede Dumnezeu
PS: cat despre recomandari de achizitie, am tendinta sa cred ca Altex sunt o idee mai seriosi, mai ales cand vine vb de precomenzi. Cel putin asta este experienta mea cu ei.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sa nu ma injurati dar, sincer, nu inteleg de ce nu ai putea astepta cateva saptamani/luni pana se stabilizeaza stocurile si se mai rezolva din problemele software? Mai ales daca ai iPhone 14 pro sau pro max. Ok inteleg hype-ul si sentimentul de a avea cea mai noua jucarie ACUM dar chiar asa nerabdatori au devenit oamenii?
@Mayhem: la mine raspunsul e simplu. Am oameni care stiu ca daca a iesit noul iPhone, cu siguranta voi vinde unul din cele vechi (valabil si la iPad, PC, etc.). In cazul de fata, persoana care a primit iPhone-ul meu, ca sa fie sigura ca nu-si pierde "randul", mi-a adus banii din ziua lansarii precomenzilor. Asta desi eu i-am spus clar ca nu vreau niciun avans sau ceva pana nu am eu telefonul nou, pana nu fac si eu teste, etc... Asa ca nah, am fost nevoit sa "speed up things", ca sa nu fiu neserios (gen eMag sometimes). Probabil peste cateva saptamani/luni as gasi mai greu un cumparator (se si suprasatureaza piata de telefoane SH pe OLX & Co.). sau as fi luat mai putin pe el.
Also, de ce sa astept cateva saptamani, ca sa ajung sa mi se livreze prin Decembrie, Ianuarie, cand il pot avea acum? Cat despre probleme software, eu in afara de cea cu transferul de la 14 la 15 (care oricum, si peste cateva luni tot in acelasi fel se va rezolva, cu update de firmware inainte de transfer), nu am intalnit nimic altceva. Iar la mine telefonul chiar e butonat in draci (mai putin pe gaming, recunosc), cu greu reusesc sa trec de o zi cu un plin de baterie. Chiar nu am ce sa-i reprosez (recunosc, nici n-am dat cu el de pamant, ca sa vad daca rezista mai bine sau mai putin bine sticla de pe spate - sorry).
In rest, da, as vrea ACUM. Uite, iti dau un exemplu: am avut preorder la Quest 3 de pe Amazon (cred ca la 1 minut dupa ce au afisat produsul - nici macar nu stiam cu cati GB de storage este, pentru ca nu scria mai nimic, de-abia dupa cateva zile au updatat, si am aflat ca am luat cu 128GB - LOL). Pai sa nu ma oftic ca unii deja au primit jucaria, fac reviews, videos, etc... in timp ce al meu nici macar nu a intrat in faza de shipping? Cu ce m-ar ajuta daca l-as lua peste cateva saptamani sau luni? Nu mai vorbim ca e posibil sa se intample ca la Quest 2, cand dupa cateva luni i-a crescut pretul (substantial). Sau, sa se duca naibii stocurile si sa astepti 6 luni. Neah... better be safe than sorry. Life is just too short.
Nu stiu cum sa explic, dar, daca esti impatimit de tehnologie si nu numai, esti ca un copil mic cand apare cate ceva nou pe piata de interes. Acum, na, ca niste oameni maturi se comporta asa, beats me
Ideea este ca da, “hype”-ul ala cu “day one”, trezeste ceva undeva. La mine, s-a dus dracu’ si daca nu aveam promis 13-le PM cuiva, renuntam si anul asta la 15, asa cum am facut cu 14-le anul trecut, care dupa o luna, inca nu sosise.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Daca ai clienți deja la cel vechi ar fi o oportunitate ratata sa nu profiti de ocazie, da, are sens, multumesc de raspuns dragi colegi. E cumva fascinant sa ne dam seama ca si ca adulti responsabili avem o scanteie de copil in noi.
Comanda plasata pe 15, la 3 minute dupa ce au dat drumul la pre-order la eMag (PM Black 256GB). Am vorbit frumos pe chat, email, ne-am si certat, ne-am impacat etc. Nu stiu ce as putea sa le mai fac, sa imi dea macar o data estimata, sau sa incerce sa ma minta frumos. Nu mi se pare atat de complicat sa compari numarul de ordine al comenzii mele cu ultima comanda livrata si sa-mi spui daca mai am 5 sau 1000 de persoane in fata. Anyway, de nervi am returnat tot ce am cumparat in ultimele 2 luni de la ei si cumparat de la Altex.
Iar in legatura cu entuziasmul de a primi produsul day one... eu consider ca intrebarea ar trebui sa fie fix pe dos. De ce ar trebui sa astept cateva saptamani pentru un produs deja lansat si platit in avans? Dau 7200 de lei un pe un telefon care atunci cand imi ajunge valoreaza 5000? Daca ajungem sa normalizam asteptatul cu lunile si blocatul banilor, o sa ajungem sa primim iph 16 cand se anunta 17.
Mai bine procedezi ca mine, cauta alternative. Altfel, astepti mult si bine. Sau, poate ai noroc, am dat snulare ieri la precomanda mea de 256. Traiasca vodafone, ce sa zic..
PS: migrarea de pe telefonul vechi a avut loc fara probleme, din pacate, nu am fost atent sa monitorizez exact durata. Dar, a fost sub o ora (ce-i drept, nici nu aveam cine stie ce pe el, in jur de 50gb cu tot cu aplicatii si poze).
Despre incalzirea de care se plang toti, nu am experimentat asa ceva. Poate pentru ca sunt deja pe 17.0.3.
Singura problema pe care o intampin, este cu activarea iMessages pe numarul de telefon, nu vrea si pace.. am cam incercat tot, ultima solutie este reset total, dar parca m-as vrea sa stau sa reinstalez toate aplicatiile + parole, + repus backup.. prea mare bataie de cap.
Sent from my iPhone using Tapatalk
@SkyBorg: tare de tot asta cu returul la tot ce ai cumparat in ultimele 2 luni. Cred ca daca le fac asta, a doua zi vine reprezentantul eMag la mine la usa, cu un iPhone cadou.
@JohnnyUSA: incearca intai doar un reset de Network. Also, la reset total, odata ce ai facut backup in iCloud (vezi sa faci la tot, inclusiv Whatsapp, care are backup intern, din aplicatie, dar tot in iCloud), dupa reset, faci restore din iCloud si nu trebuie sa reinstalezi tu aplicatiile, sa pui din nou parolele si toate cele. Toate se instaleaza automat (cum erau in momentul backup-ului). Daca ai net bun, operatiunea de obicei dureaza cam la fel cu operatiunea de transfer de pe un telefon pe altul. Bafta!
Reset la setarile de retea am dat deja de 3 ori. Ultima varianta ramane resetul total cu backup in icloud.. dar parca mi-e o scarba…
Cand o sa prind ceva timp liber, o s-o fac si p’asta.
PS: sper ca va fi vb de cateva cazuri izolate - http://www.reddit.com/r/iphone/comme...urn_in_issues/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mi se pare genială faza, foarte bine Skyborg, respect man, trebuie să inteleaga și comercianții importanța clienților fideli. Mai simplu de atat, lumea o sa ma injure, figurezi cu istoric de 2 precomenzi sau achiziții multiple de produse gen telefoane in prima lună de la lansare, la urmatoarele lansări ai prioritate la pre - comanda. Are mai mult sens asa pt ca tu ca si client cu istoric sunt sanse mari sa cumperi din nou fie la precomandă fie cat mai aproape de lansare.
Revin cu o problema de care se plang deja cateva persoane pe internet: OLED image retention (nu cred ca burn-in-ul poate aparea asa de rapid).
https://forums.macrumors.com/threads...o-max.2406278/
Cei care aveti deja iPhone 15 PRO/ PRO MAX, merita sa investigati putin.
Inca nu stiu daca este o problema generala sau este doar un lot cu probleme. Sa speram ca-i vb doar despre incidente izolate. Altfel, ar fi trist.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Teoretic orice OLED va face image retntion sau burn-in. Nu am idee cum au folosit respectivii telefonul, sau sunt pur si simplu bad units. Stiu ca sunt multi care fac teste de genul (vezi unul aici: https://arstechnica.com/gadgets/2018...-x-test-shows/ care demonstreaza fix asta). N-ar trebui insa sa se intample la normal usage... Oricum, partea frumoasa e ca-i un produs Apple. Se va schimba in garantie, no worries. Daca era firma X sau Y (nici nu mai dau nume), probabil ti se spunea ca "e normal sa faca asa la OLED si nu e acoperit de garantie".
P.S. Deja mi-au trecut vreo 30 de 15-uri prin mana (de la 15 simplu la 15 Pro Max). In afara de o persoana cu un 15 Pro care s-a plans de overheating (rezolvat dupa iOS 17.0.3), no issues to report in here. Ah, si duda aceea la instalarea mea (transfer de pe un 14 pe 15, care l-a fel, s-a rezolvat prin update de firmware si acum e un non-issue - deh, dezavantajul de a avea telefonul din "prima zi").
E vrajeala ieftina facuta doar pentru atentie. Cine stie ce i-a facut acel individ sau ce defect de fabricatie a avut fix acel panel.
Pixel 2 XL a avut asa un tweet chiar la lansare, de la unul care a avut telefonul cu 2 sapt inainte si forever din momentul ala a fost tinut minte in istorie drept "telefonul pe care nu vrei sa-l cumperi, pt ca face burn-in rapid".
Evident ca a fost un defect acolo, plus ala a lasat zile intregi ecranul pornit cu aceeasi imagine. N-a mai reusit nimeni sa repete asta de atunci iar acum in retrospectiva, dupa ani, ala 2 XL a ramas (pt cei care l-au avut) drept best phone din toata seria, deci nah...
Constiinta publica poate fi manipulata instant in unele cazuri - la Apple n-o sa fie cazul, cu toata suita de probleme cu sticla, incalzirea etc, o sa vanda si mai bine decat ala de dinainte.
Bookmarks